משלוח חינם בכל הזמנה - עד 5 ימי עסקים

האם נחירות מסוכנות? ומתי להתחיל לדאוג?

בערך 1 מכל 3 גברים ו -1 מכל 4 נשים נוחרים בכל לילה או כמעט בכל לילה, על פי הסטטיסטיקה של קרן השינה העולמית. 

מדוע אנשים נוחרים?

כשאנחנו ישנים, אנו נוטים לאבד את טונוס השרירים - כלומר הלשון נופלת לאחור והרקמות והשרירים בגרון ובאף נהיים רפויים.

כשאנחנו שואפים ונושפים, האוויר העובר בין הרקמות הללו גורם להן לרטוט, מה שמביא בתורו לרעש. אלו הנחירות. 

גורמים רבים גורמים לנטיית האדם לנחירות. עודף משקל הוא אחד.

לכולנו "מיטות" שומן בבסיס הלשון ולאורך הגרון העליון, כאשר אלה תופסים מקום רב יותר, הם יכולים לדחוף את השרירים ולחסום דברים. 

שתיית אלכוהול יכולה להרפות עוד יותר את השרירים והרקמות של דרכי הנשימה וכך לקדם את הנחירות.

שינה על הגב גם יכולה לגרום להצרות בזרימת האוויר ולהגדיל את הרטט. 

מספר גורמים מבניים מובילים גם לנחירות. האחד הוא מחיצה סוטה, וזה כאשר הקיר בתוך האף המפריד בין הנחיריים, מוטה וכך מפריע לזרימת האוויר. 

החדשות הטובות הן שברוב המקרים, נחירות אינן בעיה. אבל יש יוצאים מן הכלל. 

מחקר משנת 2016 מצא כי נחירות, בשילוב עצירות נשימה מורחבות (המכונה גם דום נשימה בשינה חסימתית), היו קשורות לעלייה של פי שניים בסיכון למחלות לב וכלי דם. למה? נחירות ודום נשימה בשינה עלולות להוביל להיפוקסיה, מצב רפואי בו רקמות הגוף אינן מקבלות מספיק חמצן. זה יכול להוביל לנזק או סתימות עורקים, דלקת ולחילופי לחץ לא בריאים בתוך החזה. הטיפול בדום נשימה בשינה כולל בדרך כלל ירידה במשקל ושינה עם מכשיר נשימה המכונה מאוורר לחץ אוויר חיובי רציף (CPAP), אם כי יש גם כמה התערבויות כירורגיות שניתן לעשות. לסיכום, אם נראה שאדם נושם כרגיל - גם אם נוחר בקול רם - נחירות אינן מדאיגות.